Alkalmazások
Akku Manager

Fejlesztés alatt!

Módosítva: 2004.12.21.

Néhány minta alkalmazás és tapasztalat Akku Managerre.


Gépkocsi akkumulátortöltő tuning

Téliesített gépkocsi akkumulátorának kondicionálása. A felhasznált akkumulátortöltő egy az áruházakban kapható, viszonylag olcsó manuális töltő.


5A-es Power Port hagyományos töltő

 
Belseje

Belseje: hagyományos, transzformátor + diódahíd egyenirányítás, kondenzátoros szűrés nélküli kivitelben. Az árammérés a negatív oldalba kötött 0.1 Ohmos (5W) söntellenállásról történik. pozitív oldal 10A-es biztosítékkal védve.


Módosítások

Beépítésre került: egy 4700uF/25V-os simító kondenzátor, kétáramkörös (15A-es) váltókapcsoló, 2A-es olvadóbetét házzal együtt, és egy Akku Manager. A kondi helye megvolt, csak be kellett forrasztani.
Az akku vezetékei a váltókapcsoló közös pontjára csatlakozik, az Akku Manager 2A-es olvadóbetéten keresztül direktbe kapja az egyenirányított és szürt feszültséget (~15V).
Az Akku manager kimenetei a váltókapcsoló egyik oldalára, a kapcsoló másik oldalára a szürt egyenfeszültség került. A kapcsoló egyik helyzetében a direkt feszültséget adja ki az akku csipeszeire (hagyományos 5A-es töltés), a másik helyzetben az Akku Managert kapcsolja rá (akku őr).


A töltő hátlapján Sorosport + ICP + LED jelzések hozzáférhetőek.

Tapasztalat: A készülék jól működik, de a töltő transzformátora úgy van méretezve, hogy külön ellenállás ne keljen az áramkorláthoz. Ezt úgy érik el, hogy a transzformátor seckonder feszültsége kb. akkora mint a feltöltött 12V-os akku csúcs feszültsége (kicsivel több). Ez azt eredményezi, hogy az Akku Manager-nek kevés feszültség tartaléka van a teljesen feltöltött akku esetén. Nem érdemes a normál töltési fokozatnál nagy értéket beállítani, mert hamar hibát jelez (nem tudja az áramértéket garantálni). A transzformátor secunder feszültségének emelésével orvosolható a probléma, de ilyenkor a hagyományos töltőrészt is el kell látni áramkorláttal (pl. ellenállás).
A jelenlegi állapotban is alkalmas a gépkocsi akkumulátorának maximális készültségi szintjének a megőrzésére (biztos indítás + riasztó + komputer életbentartása és a fagyveszély csökkentésére).