Alkalmazások
Akku Manager
Fejlesztés alatt!
Módosítva: 2004.12.21.
Néhány minta alkalmazás és tapasztalat Akku Managerre.
Gépkocsi akkumulátortöltő tuning
Téliesített gépkocsi akkumulátorának kondicionálása. A felhasznált akkumulátortöltő egy az áruházakban kapható, viszonylag olcsó manuális töltő.
5A-es Power Port hagyományos töltő
Belseje
Belseje: hagyományos, transzformátor + diódahíd egyenirányítás, kondenzátoros szűrés nélküli kivitelben. Az árammérés a negatív oldalba kötött 0.1 Ohmos (5W) söntellenállásról történik. pozitív oldal 10A-es biztosítékkal védve.
Módosítások
Beépítésre került: egy 4700uF/25V-os simító kondenzátor,
kétáramkörös (15A-es) váltókapcsoló, 2A-es olvadóbetét házzal együtt, és egy
Akku Manager. A kondi helye megvolt, csak be kellett forrasztani.
Az akku vezetékei a váltókapcsoló közös pontjára csatlakozik, az Akku Manager
2A-es olvadóbetéten keresztül direktbe kapja az egyenirányított és szürt
feszültséget (~15V).
Az Akku manager kimenetei a váltókapcsoló egyik oldalára, a kapcsoló másik
oldalára a szürt egyenfeszültség került. A kapcsoló egyik helyzetében a direkt
feszültséget adja ki az akku csipeszeire (hagyományos 5A-es töltés), a másik
helyzetben az Akku Managert kapcsolja rá (akku őr).
A töltő hátlapján Sorosport + ICP + LED jelzések
hozzáférhetőek.
Tapasztalat: A készülék jól működik, de a töltő transzformátora
úgy van méretezve, hogy külön ellenállás ne keljen az áramkorláthoz. Ezt úgy
érik el, hogy a transzformátor seckonder feszültsége kb. akkora mint a
feltöltött 12V-os akku csúcs feszültsége (kicsivel több). Ez azt eredményezi,
hogy az Akku Manager-nek kevés feszültség tartaléka van a teljesen feltöltött
akku esetén. Nem érdemes a normál töltési fokozatnál nagy értéket beállítani,
mert hamar hibát jelez (nem tudja az áramértéket garantálni). A transzformátor
secunder feszültségének emelésével orvosolható a probléma, de ilyenkor a
hagyományos töltőrészt is el kell látni áramkorláttal (pl. ellenállás).
A jelenlegi állapotban is alkalmas a gépkocsi akkumulátorának maximális
készültségi szintjének a megőrzésére (biztos indítás + riasztó + komputer
életbentartása és a fagyveszély csökkentésére).